2007-04-30

Ballograftilt

Besökte NK med polaren som guide, gillade bara köksavdelningen i källaren...
När vi skulle lämna Kompaniet så mötte vi Kristina Lugn i rulltrappan - mitt enda "Lassie"-möte i hufvudstaden denna gång. Jag brukar inte vara den som bryr mig om kändismöten men Kristina är ju trots allt en ikon of sorts.

I utgången finns en pennavdelning och där yttrade jag visst dagens kommentar.
"... ja, alltså, jag fick ett sånt där Ballografpennset när jag konfirmerades och jag har fortfarande kvar..."
Hann inte mycket längre när butiksinnehavaren avbryter med väldigt barsk stämma:
"Sväääär inte i min butik!"
Kom på mitt misstag och ändrade mig snabbt med att peka på ett Parkerpennset samt försöka skämta bort situationen med att säga något liknande "Oj, det där var visst som att svära i kyrkan, ett sånt här pennset är det, mycket bra förresten"
Mötte hans blick med ett blidkande leende då jag plötsligt förstod att han inte skämtat med mig...

Sorti

Pennördajävel, fattar han inte att all text finns på dartan i internätet nuförtiden?

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

hehe. vaffan, nk, då får du ju skylla dig själv.


synd att det inte blev plysch med så celebert besök från vischan.

02:09  
Blogger Mops said...

Nästa gång kanske?

09:52  

Skicka en kommentar

<< Home