2007-04-16

Det brinner i knutarna!

Söndag, bakis efter en 25-årsfest igår... Kul igår, inte så kul idag.

Hela dagen har gått åt att ligga på sofflocket, titta på inspelade tv-serier och tycka synd om mig själv, vid 8-tiden började det dock kurra i magen och jag beslöt mig för en blixtvisit till den lokala köttclownen.

Bra, bara en bil framför, det här går fort i dag tänkte jag när jag rullade in på drive-innen. Tio minuter senare hade jag dock en annan tanke i huvudet när jag rullade fram till kassan.

-Det var ju en jävla tid det tar för er idag!?!
-Ja, köket brinner så vi har det lite stressigt...

Det är då jag märker röken inne i lokalen som sipprar ut genom öppningen.
Fick i alla fall min burgare samt milkshake och i samma sekund som jag får min växel skriker tjejens kollega bakom:

-Skynda dig ut, den kommer att explodera!

Hon springer ut och jag rullar iväg. Det sista jag ser är att alla evakuerar lokalen.
Möter brandkårens befälsbil på vägen hem. Jag vet vart den är på väg.
Kommer hem, äter min burgare med strips, blandar en espresso i milkshaken, dricker den och klappar mig förnöjt på magen.

Just another Sunday...

En notis i lokaltidningen blev det också:
http://hd.se/landskrona/2007/04/15/fritoes-fattade-eld/

1 Comments:

Blogger twetwe2 said...

Spännande!
Hade varit bättre med BurgarKungen,
-Grillat är godast!

08:18  

Skicka en kommentar

<< Home