2007-04-03

P-bot med rostad lök, ketchup sidan om tack.

Ja... Jag fick en p-bot för två veckor sedan... Irriterande, nästan lite korkat rentav.
300:- gick kalaset på och min vana trogen betalade jag in direkt - men satte givetvis betalningsdatumet på sista dagen så att de minsann inte tjänar någon ränta på mig (23:e blev registrerad inbetalningsdatum).

Vad skådar mitt norra öga när jag öppnar brevlådan idag?

Gissa!

1. En kattunge?
x. En gratis prenumeration på Land?
2. En påminnelse på 500:-?

Jag kan ge mig fan på att de rutinmässigt skickar påminnelser på alla p-böter som inte betalas in första dagen.
Jävla råttor.

Fast min räkning är ju betald enligt datorbanken så jag sover gott inatt också.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Kan du inte bara lära dig att parkera?

Det är väl itne så svårt? Du är ju inte stockholmare - (dom har problem med det där.)

Det är precis som med tvättmaskiner, torktummlare, och annan tvättutrustning - så svårt ska det väl fan itne behöva vara? Men, Näe.

23:24  
Blogger Mops said...

Äh, det var mer invecklat än så egentligen men orkade inte förklara just då.

Grejen var den att jag skulle låna kusinens skåpbil så jag tog den och ställde min på hans plats.

Nu är det bara så att man nyligen ändrat hyresformen på hans parkeringsplats från att ha varit fast nummer/månad till parkeringsautomat med möjligheten att dumpa i pengar för upp till en månad samt valfri parkeringsplats.
Jag trodde att jag stod på hans plats när jag egentligen skulle ha tagit hans parkeringskvitto och satt i min bil, visste helt enkelt inte om p-automatens funktion, trodde den gällde p-plats på gatan.

09:55  
Blogger Lucius! said...

Jävla kattungar att alltid hamna i brevlådan tillsammans med Land

10:35  

Skicka en kommentar

<< Home