2007-04-23

Hantvärk!

I helgen har jag varit hantlangare åt min kusin som bygger uterum, det blev ett 11-timmarspass där vi hann med att sätta takpanel, lägga papptak samt sätta panelväggar på de delar som inte ska ha skjutpartier.
Varför? Ja, det undrar jag också nästan, man kan säga att det var en skuld som ska betalas som hör ihop med båthelvetet.
Att se mig fysiskt arbetande på ett hustak var visst en sådan ovanlig syn att en kompis gjorde en äkta Jawdropper samt att en annan passerade utan att se att det var jag som utförde manuellt arbete...
Image Hosted by ImageShack.us

I söndags blev det ännu ett pass med båten, nu är den preppad för målning och alla beställningar på detaljer som ska tillverkas är i princip färdiga. Jag ska bara fixa till några ritningar jag skissat på tidigare. Så snart är man klar för de sju världshaven...

Idag har jag välförtjänt träningsvärk som den CAD-råtta jag är.
Oajajajaj, buff.