2007-04-27

Stalking?*

Skrev ett inlägg igår om en yrkesrelaterad händelse men hindrade mig själv i sista sekund och klickade på "Save as draft" istället för "Publish"

Varför?

Tror mest det beror på tanken på att man inte vet vem som läser ens bloggar, det kan ju vara vem som helst som råkar surfa in och vips så är man av med jobbet.
Nu var det inget allvarligt jag skrev men man vet ju aldrig...

Apropå stalking:

I morgon blir det en resa upp till Kungliga hufvudstaden. 7 eller 8 år sedan jag var där senast, ska bli riktigt kul. Åker tåget upp för att träffa en kompis som bott där alldeles för länge för att jag inte ska ha besökt honom. I morgon blir han varse!

X2000 i första klass blir det, märkligt nog var det billigare än andraklass, det har någonting med de här "just nu"-priserna de infört.

EDIT: Fick precis reda på att ännu en sagt upp sig på firman jag jobbar på, 6 av 12 har lämnat sedan i jul! Tråkigt värre... Får snart ha firmafest själv.

*http://sv.wikipedia.org/wiki/Stalking

4 Comments:

Blogger bengt said...

När kommer tåget till stationen?

20:25  
Blogger Mops said...

Halv fyrish, står du och väntar med yxan då? ;)

00:25  
Anonymous Anonym said...

I senaste siftidningen står om en kille som inte fick ett jobb efter att arbetsgivaren läst hans sambos blogg, där hon skrivit att hon hoppades att han inte skulle få jobbet för hon ville inte flytta. Arbetsgivaren säger att det inte var därför som han inte fick jobbet, men det kan nog löna sig att låta bli att blogga om sitt (eller sambons) jobb.

21:28  
Blogger Mops said...

Jo, har läst den också och den påverkade mig nog att inte publicera inlägget.

00:54  

Skicka en kommentar

<< Home