2007-01-12

7milakolik

Ok, så den där Martin Stenmark fick Rockbjörnen för årets bästa låt "7milakliv", jag bryr mig inte.
Nu ljög jag, jag bryr mig en hel del, JAG HATAR DEN DÄR SKITLÅTEN!!! JÄVLA NÖDRIMSLALLVISA!!! HATA!

Vi tar en titt på texten:

Jag vill kasta loss
Lära mig slåss
Raka av mitt hår
Bäras ut på bår
Ta tjuren vid hornen och hålla dem hårt
Lita på sanningen och kväva all gråt
Börja sluta tro
Låta vansinnet gro
Jag vill sparka bakut
Göra nåt sjukt
Släcka fyren på berget som räddade liv
och smita från smällen med 7milakliv

refräng:
Jag kommer inte hem ikväll
Jag kommer inte hem
När skymningen faller
Låt oss ta farväl
Av både hjärta och själ
Jag kan ta ett långt hårt straff för alla stunder vi haft

Jag vill byta land och vara han som försvann
Börja om på nytt
Och få såret mitt sytt
När jag vänder och springer långt härifrån
se mig som saknad, en förlorad son

refräng

När jag vänder och springer långt härifrån
se mig som saknad, en förlorad son

Jag kommer inte hem ikväll
Jag kommer inte hem
När solen faller
Låt oss ta farväl
Av både hjärta och själ
Jag kan ta ett långt hårt straff för alla stunder vi haft
När jag vänder och springer långt härifrån
se mig som saknad, en förlorad son

7milakliv

Loss-slåss, hår-bår, tro-gro, bakut-sjukt Tog rimmen slut eller? Gick Ledin på semester?
Liv-7milakliv, farväl-själ, straff-haft, land-försvann. Här tog de slut på riktigt.
Nytt-sytt, härifrån-son...

Ok, om ni vill göra en låt som rimmar som en Povel Ramelvisa på amfetamin, se i så fall till att orden rimmar. Det finns rimlexikon som håller koll på sådant.

Ni andra som vill skapa riktig musik - bränn lexikonet, ha ett budskap i låten istället, sparka Stenmark i röven och hälsa från mig.

Detta är kanske inte mitt bästa inlägg genom tiderna, men jag är frustrerad - över en skitlåt.
Jag har inte avskytt en låt såhär mycket sedan Östen Warnebrings "Det var länge sen jag plocka några blommor" på 80-talet.

Och "Rockbjörn"? Kom och hjälp mig...

12 Comments:

Anonymous Anonym said...

Den nödrimslåten har jag aldrig hört!

12:52  
Blogger Mops said...

http://www.youtube.com/watch?v=IlzagtTfGvs

Bara för att förstöra dagen för dig som aldrig hört den.

13:06  
Anonymous Anonym said...

Och föresten om du nu hatar låten så mycket.
varför har du lärt dig hela texten utantill?

(och inte tänker jag klicka på länken heller)

13:12  
Blogger Mops said...

Copy+paste från Googlad låttextsite, tror du verkligen att jag suttit och skrivit allt för hand?

Nähä, våga inte då, fegis.

13:16  
Blogger Pellen said...

Aldrig hört den låten, och varför lägga energi på nåt som aftonhoran ligger bakom?

13:19  
Blogger Mops said...

Något måste man ju engagera sig i och något måste man hata...
Jag är inte så kräsen, tar det som finns närmst till hands.

13:26  
Blogger lbk said...

Väl klagat, mops.

14:29  
Blogger tiq said...

Men det är ju tur att du inte är bitter.

16:07  
Blogger Mops said...

Jag är int' bitter...

16:56  
Blogger twetwe2 said...

Han fick i alla fall inte Jerringpriset!

10:50  
Blogger vildtass said...

För ett par veckor sedan spelades den där skitlåten varenda gång jag var på ica efter jobbet, trött och sur. Jag hatar den också.

18:14  
Blogger Kim Jong Il said...

Hahahaha ja, jag undrar faktiskt varför du har lärt dig texten utantill, precis som anonym 13:12. Det tycker jag var jävligt onödigt. Vet du inte att det finns copy-pejst!?

11:00  

Skicka en kommentar

<< Home