2006-12-17

Primitiv

Lite Neanderthal och småfull efter ha genomsusat en helkväll som Singelkillen på en parfest sitter jag här och funderar över varför jag inte har en aning om vad begreppet "Postrock"* innebär... Jag associerar direkt primitiv rock och för mig just nu här på fyllan innebär det ett gäng halvironiska jänkare som lyckades göra en karriär på en elgitarr med tre strängar, en bas med två och ett trumset motsvarande golfarens gentlemannaset: tre klubbor och en putter - två cymbaler, en virvel, en såndärninga standardtrumma och en kagge (tror jag).
Rockar fortfarande i mina obildade öron:

EDIT: bytte ut den tillrättalagda videon mot liveshowen från Letterman, kolla LPn, Shaffer samt Letterman:



(Tycker dock jag ser tre strängar på basen... hmmm... vafan?)
*Jaja, jag vet att "post" betyder "efter" på latin.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

jag ser inte en enda bas jag, däremot 2 elgitarrer med 6 strängar vardera :)

15:16  
Blogger Mops said...

Det märkliga är att deras "grej" var just det jag beskrev, i alla deras musikvideos jag sett så har de just den utrustningen men i denna Lettermanfilmen så har man precis som du skriver - två vanliga elgitarrer.

17:59  

Skicka en kommentar

<< Home