2006-12-11

En dålig repris...

Jaha, då var det dags igen. I lördags skulle jag spela min första match sedan skadan jag drog på mig i september. Tre minuter in i matchen var det kört igen. Fick en crossboll i luften som jag hade tänkt slå till på volley, den ena motståndarbacken - den idioten - kom på efterkälken och fick för sig att plocka ner bollen med foten. Tyvärr var bollen i brösthöjd när han gjorde det, mitt bröst.

Resultat: Ett eller två pajade revben, samma sida som förra gången. Det är inte meningen att jag ska spela innebandy misstänker jag starkt.

Läkaren på akuten konstaterade att jag såg ganska ömklig ut samt lovade att det skulle bli värre de närmaste tio dagarna. Men eftersom andningen lät bra så röntgades inte mitt bröst. (Därför vet jag inte om det är ett eller två revben som är paj, har ont i två).
On the sunny side - jag fick finfin medicin som tar bort all smärta och gör mig varm å go' inombords.
On the darker side - kan glömma träna ett tag framöver, jag sover som en zombie och har konstiga drömmar... Sov 14h mellan lördags och söndags, höll på att inte komma till jobb alls idag...

Och vad fick idioten i straff då? Frislag. "Han gjorde det inte med flit"
Eller som han sa senare i matchen till en av mina lagkamrater: "Höhö, jag spelar korpfotboll så det var nog därför jag försökte göra så"
Tur att han inte höll på med thaiboxning eller liknande.

EDIT: Var antagligen nydrogad när jag skrev inlägget så jag har fixat alla stavfel och meningsuppbyggnadsfel jag hittat i efterhand. Ex. titeln: "Den dålig repris..." Jebus!

Etiketter: ,

3 Comments:

Blogger vildtass said...

Stackars mops, en massa otur med revbenen. Bollsport är farligt. Lycka till med läkningen!

21:27  
Blogger Spanarn said...

Revbensspjäll som är så goth!

21:44  
Blogger Lucius! said...

aj aj aj, har råkat ut för samma sak typ två ggr, innebandy hurts.

09:28  

Skicka en kommentar

<< Home