2006-11-15

Ja vill ha en eljitarr


När jag var liten så spelade jag elorgel, så jävla otufft. Dock uppgraderade jag senare till keyboard men likväl - otufft.
På ABF-kursen fick jag alltid spela upp först och eftersom jag hade bra gehör så härmade jag alltid vad läraren spelat upp för mig förra veckan - inte snack om att läsa noter alltså. Och eftersom jag var så snabb så skickade läraren varje vecka upp mig till korvkiosken för att handla en tjock med mos till honom, femman som blev över fick jag handla godis för.

Tror det var någonstans där mitt spelintresse dog - eller så var det på den pinsamma årsuppvisningen när jag skulle spela duett med Madonnas "Like a Prayer" och fick en total blackout så att kompisen skällde ut mig efteråt...

Nåväl. Hade jag inte varit vänsterhänt så hade jag lätt handlat nedanstående elgitarr, säkerligen rena smäckbygget men den har ju USB-ingång vilket kittlar prylnördsnerverna i mig...
http://www.thinkgeek.com/computing/avcards/8c43/

Får väl handla en ukulele och stränga om så dämpar jag prylhungern och kommer billigt undan. En "flying V"-ukke måste det vara i så fall...

2 Comments:

Blogger Spanarn said...

elchitarr är hur kul som helst! och det finns billiga såna att köpa också

jag är vänsterhänt och lirar högergura för övrigt

21:37  
Blogger Lucius! said...

Ukes finns ofta på blocket för väldigt bra priser.

14:39  

Skicka en kommentar

<< Home