2006-12-06

Jackpot!

Var och veckohandlade igår. Skulle köpa hårschampo. Eftersom affären är relativt nyöppnad så har de en del småfinurligheter som jag inte sett i andra affärer, bl.a. shoppingkorg man kan dra efter sig som en kärra, mycket smart.
Jo, schampo var det ja... Hela hygienhyllan var konstruerad med små fack som avdelade varje rad med schampo/balsam/tvål etc. och när jag skulle ta ut en flaska så hände det...
Foing, duns, duns, duns, duns, duns, duns....
Det visade sig nämligen att facken inte bara var fack utan kassetter med en fjäder bakom som tryckte på bakomvarande förpackning och när jag ryckte ut min flaska så startade jag en kedjereaktion som effektivt tömde hela kassetten.
Ja, så det var ju bara att börja plocka upp... (men jag kastade in alla flaskorna bakom fjädern, lite jobb ska de väl ha?)

3 Comments:

Blogger Spanarn said...

Konsum på odengatan har såna därna vagn/korgar. Dom är lite bängliga tycker jag

23:11  
Anonymous Anonym said...

ICA SuPERMArket hos oss har dem även, blå och drages främst runt av tanter över 80,

10:00  
Blogger vildtass said...

hi hi ho ho ha ha! jag ser framför mig hur flaskorna hoppar ut i friheten, ner på golvet.

13:37  

Skicka en kommentar

<< Home