2006-10-19

Lasagnen smakade... någonting annat.

Är (mer än) lite lat ibland, brukar därför handla micromat. Dock endast till lunch, middagarna är alltid tillagade på hederligt vis.
Anledningen till att jag tar upp detta ack så intressanta ämne är att jag i förra veckan handlade två paket Dafgårds lasagne "Karins", har alltid tyckt att de smakar klart godkänt på gränsen till gott men bägge dessa paketen smakade mögel. På riktigt.

Reklamerade på deras hemsida och igår fick jag ett svar:

De kollar för tillfället upp problemet som de tycker är oroväckande och tror att det beror på en felaktig leverans av örtkrydda.

Skönt med ett snabbt svar, fick 100:- att handla Dafgårdsprodukter för vilket jag kan tycka är rimligt. Köper inte riktigt örtkryddeteorin men vad vet jag? Rosmarin kan ju smaka åt mögelhållet om det tillförs i "fel" mat men jag tror inte riktigt på det ändå.

Vad ska man nu bränna sin nyfådda hundring på? Billys? Gorbys? Njaaeeee...
Lasagnen håller jag mig ifrån ett tag i alla fall.
För säkerhets skull.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

En Fyrkantig pizza?utzyopck

22:18  
Blogger vildtass said...

Timjan kan också smaka mögel i fel maträtt. Findus eller ICA eller vem det nu är har en laxpastarätt som kan smaka lite mögelaktigt, jag tror det är timjanen.

14:29  
Blogger Lars said...

Jag håller med om att lasagnen har fått en annan smak på senaste tiden, men jag tycker att den känns mer kemisk typ Yes diskmedel. Hur som helst så är den fortfarande godare än många andra frysrätter så jag köper den ibland ändå.

Har en riktigt spännande frysrätt på g till lunch idag, stay tuned...

11:29  

Skicka en kommentar

<< Home