2006-09-15

Tagetes på menyn


Man har planterat tagetes i blombäddarna runt omkring här på företaget.
Jag hatar tagetes.

Det är troligtvis för doften och det faktum att jag smakade på tagetes när jag var yngre. Vidrig doft och bara jag tänker på blomhelvetet så känner jag fortfarande smaken i munnen. Blä!

Eftersom jag är överdrivet nyfiken så hände det allt för ofta när jag var yngre att jag skulle smaka på diverse växter med blandat resultat. En gång fick t.ex. morsan åka till sjukhuset och hämta någon slags bedövningssalva för att jag tuggat på farmors prydnadschili som hon hade i fönstet. Jag bjöd lillebrorsan för säkerhets skull också...

En annan gång förväxlade jag anis med ...någonting liknande. Hundkex, odört eller vad det nu kan ha varit. Illamående samt kraftiga utslag blev resultatet.

Jag är glad att jag aldrig smakat på idegran, thuja har jag av någon anledning smakat...
http://sydsvenskan.se/sverige/article183792.ece

I min trädgård kommer det aldrig växa varken thuja eller tagetes. Inga idegranar heller. Man vet aldrig vad jag hittar på när jag är onykter.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

var ute och hittade massa spännande svampar jag inte riktigt vet vad det är,
så bjuder på en fräsig svampstuvning ocm du är sugen!

13:35  
Blogger Mops said...

Svamp är jag lite feg med dock, plockar endast kantarell samt KJ.

13:43  

Skicka en kommentar

<< Home