2006-07-25

Vad skådar mitt norra öga?


Åkte ut till byn för att fixa till min delägda båt i helgen. När jag rattar runt bilen på vändplatsen som vätter upp mot en skog får jag syn på...
Hehehe, jovisst är det...
Med största sannolikhet kommer den från någon/något som tappat fågelfrö, har hört att det är ganska vanligt. Det konstiga är att ingen sett plantan tidigare.
Var givetvis tvungen att berätta min upptäckt för delägarkompisen och hans fru som berättade för grannen som...

Vad som hände sedan vet jag inte, tror dom destruerade den, antingen det eller så hade dom gatufest.

6 Comments:

Blogger mOBSCENE said...

Jag har läst att om man ska bli hög på industrihampa (vilket detta troligtvis är) så måste man röka en joing i storlek av en telefonstolpe.

22:51  
Blogger Mops said...

Ja, det kan ju vara industrihampa, eller så är det inte det...

Jag vet inte men lite kul är det allt att ha sett växten på riktigt.

Har hört talas om att man blandar/blandade hampafrö i fågelblandingar för att fåglarna ska kvittra mer. [Varning för vandringssägen]

22:55  
Blogger mOBSCENE said...

Jag tar den varningen på allvar. Jo, i undulatfröblandningar finns det gått om hampafrön. De där små, gula fröna är hampa =)

22:56  
Blogger vildtass said...

Ett par bekanta i Skåne hade råkat få en sån här i sin rabatt i trädgården. De blev skiträdda när de fick veta vad det var.

14:00  
Anonymous Anonym said...

Klantskalle!
Det där är inte hampa....!

18:37  
Blogger Mops said...

Äh, jo... Definitivt var det hampa, om det sedan är industrihampa eller "the real thing" är jag inte rätt person att fråga om.

100% säker.

http://linnaeus.nrm.se/flora/di/cannaba/canna/cannsat.html

Vad tror du det var då? Bananer?

23:54  

Skicka en kommentar

<< Home