2006-07-27

Har du varit i Mjölby och solat?

Har du också hört det stående skämtet? Jag hör det ofta, very ofta, thank you, please very much.

Ja, jag är en blekfis, viting, datanörd. Jag är personen vars hy alla hackar på när jag tränar innebandy. Och vet ni vad? Jag - personligen - skiter fullständigt i om jag är röd, vit, brun eller randig (ja, det har hänt, don't ask). Hade man bara sluppit alla personers gnäll och smålustiga "skämt" om min blekhet så hade jag inte brytt mig.

Apropå detta så var jag på mitt livs första tjänsteresa i måndags, jag ilkörde hela vägen upp till Kumla för att titta på några plasttankar för att efter en dryg halvtimmes inspektion åka hemåt igen.
På hemvägen kunde jag ta det lite lugnare så jag stoppade bl.a. till mitt ute i skogen och plockade lite blåbär, det var både avslappnande och trevligt tills jag blev jagad av en massa bromsar och fick ta skydd i bilen.
Körde vidare med munnen full av blåbär, efter en stund var det dags att tanka och jag närmade mig Mjölby. Började då tänka på citatet: "Har du solat i Mjölby". Sagt och gjort, när jag tankat klart åkte jag in till centrum, hittade en parkeringsplats, handlade en mineralvatten, satte mig på en bänk och solade.

Fast bara 5-10 minuter, man vill ju inte bli bränd.

Ja, jag har solat i Mjölby! En livsuppgift utförd, check.