2009-09-19

När jag var barn...

Ok, först och främst - det har blivit lite dåligt med uppdateringar den senaste tiden, detta på grund av husrenovering och nu; flytt.

Håller som sagt på med flytt nu och råkade titta ner i en korg med antika datorprylar som jag har svårt att göra mig av med. Vad fick jag se då? Jo, nostalgi för en äkta datornördpåg som jag är och var.

NÄR JAG VAR BARN.... När JAG var barn... Hmmm, hur ska jag säga detta så att ett barn av idag förstår det?

Jo, när jag var barn så fanns ju inga mobiltelefoner, man* hade inga datorer att spela på/surfa webben, det fanns bara två TV-kanaler och de sände bara på kvällarna. Tecknat visades typ en gång om året och detta var på julafton (Om man inte räknar den tecknade gubben i Anslagstavlan som visades 19.25 varje fredagskväll), brunt/orange/marinblått var modefärgen och pottfrisyr var socialt accepterat.

Jag vet inte vad ni gjorde på denna tiden - ni som var i min ålder eller däromkring, spelade hockeyspel? Lekte med Big Jim?

Detta sysslade i alla fall jag med när jag var 8-10 år gammal:



Nördig? Jag? Jepp.

*Jag hade dock en ZX Spectrum som jag inte minns hur jag fick tag i. Så gott som ospelbar, gummiknappar, 8 färger, summer istället för högtalare, kassettbandspelare som lagringsmedia.

Etiketter: ,