2009-06-22

Inbrottsförsök i bilen....

Balle!

Var och joggade med polaren Danne ikväll. Fint väder, lagom lång sträcka och några söta tjejer att titta på när vi var färdiga. Gnhhh... (Daniel tittade inte, lovar, han är ju gift)

Hur som helst, när jag skulle skutta in i bilen efter vi snackat ner vår puls så upptäckte jag en, två fina bulor runt dörren vid förarsidan.

Gren som ramlat ner? Nej, inga träd runtomkring.
Djur på taket? Nope, bara om djuret använt kofot eller liknande.

Märke i karmen när jag öppnade dörren...

Kådden!

Blir till att polisanmäla skitet i morgon - vad nu det hjälper. Polisen brukar ju vara jäkligt behjälpliga i sådana här ärenden... . . . . .

Jaja, inget stals i alla fall, får kanske "skylla" mig själv lite eftersom jag lät min nya fina ryggsäck med mobil, plånbok och nycklar ligga i framsätet ovanpå mina skor och kläder.

Läxan som lärdes:
Töm bilen annars gör tjuven det. Eller försöker i alla fall.

En sak blir lätt att nämna: "När hände det?" Jo - mellan 20:07:00 och 20:33:37!
(Allt enligt min finfina löparklocka med logg)

Etiketter: ,