2006-04-10

Dop!

Var på dop idag, höll så klart på att försova mig som vanligt - inte bra. Sedan tog jag inte på kostymen som har lite festfläckar på sitt samvete - inte bra det heller, var den enda i kyrkan med jeans. Well, well.

Sedan körde jag så klart fel till dopkalaset, trodde det var en gymnastikförenings stuga, det var så klart i golfföreningens klubbhus. Dumma jag - efter ren tur hittade jag i alla fall rätt.

Placerade mig sidan om kompisarna Sigge och Sara och bebisen Maja. Har ni tittat på Teletubbies någon gång? Ni vet bebisen i solen som är glad? Det är Maja. Har nog aldrig sett en gladare och lugnare unge, misstänker att Sigge dopar henne med sin whisky (den dyre)...

Eftersom jag hamnat vid ett bebis/golfbord så kom jag på två uppfinningar som jag tror kommer slå stort, bara jag lyckas sälja dom.

1 Velcrotröja för klåfingriga småbarn. Ärmarna är tyg med krokar och kroppen har öglor. Blir barnen för långfingriga så sätter man bara deras armar intill kroppen - vips! presto! Lugna barn!
Obs. Ironi!

2 En mycket bättre idé - den kombinerade barn/golfkärran! Yeeeeeeea! Nu har jag ju två kompisar som bor sidan om golfbanan - vill dom gå med ut på 9 hål under deras pappaledighet - no problems! Bara bädda ner och ge sig ut. Man får bara inte glömma att sätta hjälm på ungen.
Vill ju inte riskera något...