2006-04-08

Förkyld - som fan


Jaha, här sitter man, förkyld som fan en lördagkväll... Med vitlöksbröd, öl och en liten gubbe som tittar på mig.
Jag fick nämligen ett infall idag när jag snorade mig ut till Center Syd för att köpa doppresent till mina kompisar Mattias och Jessicas lilla bebis - jag måste handla lera på Panduro och modellera någonting...
Någonting blev det, en liten gubbe med stora öron, händer och fötter som tittar upp på mig med en underlig blick. Han ser dock lite konstig ut här och var eftersom han ramlade i ugnen när jag skulle härda honom. Nåja, det var ju bara första försöket, jag tycker att han blev rätt bra faktiskt, nästan som att han har en liten personlighet - på riktigt.

Konstpaus - Gott bröd!

Jag är inte precis rutinerad på att handla presenter - det är inte riktigt min grej tror jag. Handlade i alla fall ett presentkort i en bebisaffär så riskerar jag inte att handla fel storlek. Sedan sprang jag in i en leksaksaffär och handlade en liten nalle - rätt fin faktiskt. Hade jag varit en två månader gammal bebis hade jag förmodligen blivit skitnöjd. I morgon är det dop. Det innebär kyrkobesök och att gå upp tidigt. Jippi.