2007-07-03

Fint folk på besök!

I morgon (läs idag) kommer några av mina gamla studiepolare till stan, ska bli kul som fan, den ene har jag inte sett på två år, närmare bestämt på hennes bröllop med sin irländare. Nu återvänder hon med miniplutt*, tiden går. Fort.
Den andre ser jag inte för ofta han heller, trots att han nästan bor i grannstaden. Han har också plutt**, fast större så jag har flyttat upp allt roligt på säker höjd.
Sedan kommer en tjej till, även hon med miniplutt*, hon är polare med de andra sedan de "pluggade" i England. Trevlig tös, ligger indirekt bakom föregående plutts** tillkommande. Dvs. det var hon som fixade ihop paret.

Vad bjuder man då på när man får så celebert besök? Jag har funderat hela dagen och låtit jobbet bli lidande...

Här kommer menyn (spoiler)

Tandorikyckling med grillade primörer och ajvarsås.
Fläderblomscheesecake på pepparkaksbotten med hemmagjord körsbärssås.

Är hemskt stolt över efterrätten, den kommer att funka.

Ur den skånska ordlistan:
* "Pattaglött"
** "Glött"

Etiketter: , , , ,

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

överlevde ni?

20:43  
Blogger Mops said...

Jodå...

Har bara hamnat i lite jobbkoma, men i morgon är det SMSTER!

21:39  

Skicka en kommentar

<< Home